lördag 17 april 2010

Nytt och utelämnande

Detta är för mig en ny värld, att blogga. Har varit tveksam till det länge, samtidigt som det har varit lockande.

Men nu är jag här, jag gör detta anonymt tills jag känner mig bekväm och säker i bloggandet.

Orkar inte svara på nyfikna frågor och ifrågasättanden av de som står mig nära, vill kunna blogga och få ur mig utan att bli avslöjad. Mår bäst så nu.


Bekymmerslöst liv


Har haft en fråga ett tag nu i huvudet, var det bättre förr? Hur definieras förr? Var det när man själv var liten, eller var det den tiden då det inte fanns flygplan som var tvungen att ställa in flygningarna pga vulkanutbrott?


I min värld och blogg är det nog när jag var liten..



När jag var 3 år så var livet bekymmerslöst, jag vill rymma dit ibland, att någon annan tar ansvar över mig ett tag igen. Jag vill bli omhändertagen av någon som lagar mat, städar och tvättar. Det behöver inte alls vara mamma eller pappa, vem som helst får ställa upp, bara du/ni är snälla. Vill känna mig liten. Jag vill inte leva om mitt liv, jag är rätt nöjd. Vill bara känna mig liten igen som en 3 åring, då livet var bekymmerslöst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar